در شرایط کنونی رسانههای دیجیتال، تبلیغات عمومی و محیطی را تحت تاثیر خود قرار دادهاند، برندها به دنبال راههای جدیدی برای ارتباط و جذب مشتریان هستند. آخرین پرصداترین ترین روش آنها به انتشار داستانهایی مربوط میشود که شباهت بسیاری به روزنامهنگاری دارد. استراتژی کلیدی محتوای برند یا “تبلیغات بومی” این است که ضروریات تجاری و حتی خود برند را مخفی نماید، تا خوانندگان تصور نمایند که در حال تحلیل مطلبی خاص از یک روزنامه یا مجله هستند. تصور بر این است که این امر باعث میشود تا برندها قابلاطمینانتر، آشناتر و ضروریتر به نظر برسند. اما این روش یک دورغگویی بزرگ و تقلبی آشکار است که با تلاشی کوتهبینانه سعی در فریب دادن مشتریان جهت باز کردن کیف پولش است. آنچه کسب و کارها باید انجام دهند دی-برندینگ است.
منبع: FastcoDesign