تایپفیس اختصاصی سامسونگ
- دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۰۰ ب.ظ
از لوازم خانگی و تلفن هوشمند گرفته تا صنایع ساخت توربین،#سامسونگ را همه میشناسند. برندی زاده کره جنوبی پس از جنگ جهانی که حالا به برندی چند ملیتی تبدیل شده است. سامسونگ همیشه به گفتار برند و وعده هایش در مقابل مشتریانش پایبند بوده و حالا برای اینکه در خاص و پیشرو بودنش سنگ تام بگذارد اقدام به انتشار تایپفیسی جدید برای محصولات خود به نام #سامسونگ_وان کرده است.
امروزه شرکتهای بزرگ بجای استفاده از #تایپ_فیس های استاندارد به خلق تایپفیسهای روی آورده اند تا بتواند بازتابی دقیقتر از شخصیت برند خود ایجاد کنند و بجای محدود شدن به استفاده از فونتهای استاندارد موجود و یا خرید فونت، میخواهند از این طریق با مخاطبین خود بیشتر از قبل هماهنگ و همراه باشند و هویت مستقلی برای خود ایجاد کنند. این شخصیت خاص و مشخصه بارز است که میتواند هر چیزی را در یک جمع شاخص و جدا کند. (رجوع کنید به مطالب قبلی)
سامسونگ، با اینکه از تایپفیس اختصاصی خود بهره میبرد اما این بار برای تولید ساختاری جدید از شرکت #BrodyAssociates خواسته تا با در نظر گرفتن فاکتورهای #انسان_گرایی ، #تمایز ، #یکپارچگی ، #حرفهای_بودن، #خوانایی و #مقیاس_پذیری اقدام به خلق تایپفیسی جدید نماید. #سامسونگ_وان محصول این سفارش است که البته یک #فونت نیست و مجموعهای از 26 سیستم نوشتاری را در 400 #زبان مختلف و 25000 #نشانه شامل میشود.
سامسونگ داستان طراحی این تایپفیس را در ویدئو زیر منتشر کرده که در آن طراح ارشد فونت #Neville_Brody فلسفه پشت #SamsungOne را بیان میکند.
#branding #typeface #typography
#samsung
- ۹۵/۰۶/۰۱