امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian

روزانه‌های کسب و کار،بازاریابی،برندینگ و تبلیغات با چاشنی علاقمندی های شخصی

استراتژیست برند، طراح ساختار برند، مشاور ارتباطات، طراح هویت |Brand Strategist, Brand Concept Design, Communication Consultant, Identity Design, Speaker

#تهران شهر چــــی؟!



سال ها قبل که #سازمان_فرهنگی_هنری_شهرداری تهران متولی امور فرهنگی هنری شهر تهران بود و فرهنگسراهایش در قامت استادان تمام عیار #فرهنگ و #هنر به شدت به دنبال ارتقای #فرهنگ_شهر و #عقلانیت_شهروندان بودند، در روابط عمومی این سازمان به عنوان مدیر آتلیه طراحی مشغول بکار بودم. یکی از بهترین خاطرات کاری‌ام در آن زمان کمپین #تهران_شهر_اخلاق بود. کمپینی که طرح‌های بصری‌اش (پوستر ها و ...) با شور و هیجان خاصی در آتلیه 10-15 نفری طراحی می‌شدند و پس از اکران نیز حال همه ما را خوب می‌کرد. یادم هست که پس دوماه اکران شهری کاپی " #تهران_شهر_اخلاق " خیلی زود سر زبان‌ها افتاد و روزهای طلایی را برای رسانه‌ها رقم زد. درست مثل چندسال اخیر که #سازمان_زیباسازی شهرداری تهران کمپین های فرهنگی و هنری را به کمک اهل فرهنگ و هنر بویژه جوانان برنامه ریزی و اجرا گرد.

اما تفاوت اصلی کمپین #تهران_شهر_اخلاق با کمپین هایی نظیر #نگارخانه_به_وسعت_یک_شهر و #شهروندقانونمدار چیزی نیست جز برندسازی برای کلان شهری مثل تهران که تنها نمادش # میدان_آزادی بود. مدیریت وقت ارتباطات سازمان فرهنگی هنری شهرداری بخوبی دریافته بود که تهران فقط یک شهر نیست و نیازمند #برندسازی و تدوین #استراتژی_برنداست. اما #برندسازی از دید مدیران پس از آن متمرکز بر معماری شد و ساخت المان‌های بصری. درست است که المان‌های شهری یکی از کلیدی ترین فاکتورهای #برند_شهر به حساب می‌آید اما نباید از تاثیر فرهنگ و عقلانیت شهروندان غافل شد. تاثیری که مدیران کنونی شهرداری تهران به لطف رشد روزافزون سرعت انتقال اطلاعات در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نیازش را درک کرده‌اند. اما درک این نیاز گسسته ، برنامه ای جامع #استراتژیک همانند #تهران_شهر_اخلاق را می‌طلبد. نبود یک #استراتژی در برنامه ریزی و اجرای کمپین‌های اینچنینی کار رابجایی رسانده است که شهروندان – حتی با لبخند رضایتی که پس از دیدن بیلبوردها روی لبشان می‌آید - دلیل پرشدن فضاهای تبلیغاتی گران قیمت شهر با اینچنین پوسترهایی را نبود مشتری بدانند. تصویری ذهنی که در تقابل با اهداف اصلی کمپین هاست.

 brandstrategy #citybrand #branding #copywrite #brand#


  • امیرحسین ایماغیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی