فروشگاه های زنجیره ای تارگت و لوگو برندینگ خلاقانه اش
- سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸ ق.ظ
یکی از ضعف های آژانس های تبلیغاتی ایران در برنامه های تبلیغاتی با محوریت #لوگو_برندینگ - ایجاد تصویر ذهنی از اصلیترین المانهای هویت بصری #برند – اولا طراحی لوگو است و دوما استفاده نادرست لوگو در مواد بصری است که در بسیاری موارد از ضعف به اشتباه تبدیل میشود. #خلاقیت در ساده سازی المانهای بصری و هماهنگی آنها با لوگو، استفاده مناسب از #رنگ های اصلی و فرعی تعریف شده و همچنین #لی_اوت (چیدمان) عناصر بصری در طراحی #گرافیک از جمله مواردی است که قبل از اجرای برنامه های تبلیغاتی با هدف ذکر شده میبایست مد نظر قرار داد. با کمی جستجو در بین آژانسهای تبلیغاتی دنیا نمونههای خواهیم یافت که با کمپین لوگو برندینگ یک تیر را به دو هدف زدهاند، پا را فراتر از تبلیغات صرف گذاشته و مخاطب را وادار به زندگی در دنیای برند میکنند. کمپین کمپانی #تارگت( #Target ) که دومین فروشگاه خرده فروشی پس از #وال_مارت( #Walmart) در آمریکا بشمار میآید نمونهای از این دست است.
لوگوی تارگت؛ ظریف، سادگی بی نظیر و در عین حال گویای تمام ارزشهای آن است . یک نقطه و یک حلقه! اما همین سادگی و ظرافت به همراه خلاقیت آلن پیتر ( AllanPeters# )و تیم همراهش باعث خلق کمپین لوگو برندینگی شده که نمونهای الهامبخش از استفاده درست و بجا لوگو و رنگ در طراحی گرافیک منتج به تبلیغات برند است. این کمپین بطور پیوسته، #هویت_بصری لوگوی تارگت را واسازی میکند. آنها در این کمپین لوگوی تارگت را بجای تبدیل کردن به یک نماد استاتیک و ایستا، به یک الگوی متحرک و پویا تبدیل کردند که در زندگی روزمره مخاطبش حضور پررنگ و موثر دارد.
#branding #logobranding #logo #design #Graphicdesign #innovation #entrepreneur #alefmoshadad #baninik
منبع اصلی : روز رنگ
- ۹۵/۰۶/۰۲